"Fastän det är förfärligt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den, som är nästan ännu bättre." - Nalle Puh

onsdag 31 mars 2010

Jenka, Hawaii, Cola...

... Dance, Shake, Funny, Chock, Zippy, Hobi, Plong, Bumper, Dinosur, Tjoan, Groggy, Hubba-Bubba och Bugg. Minns dem som om det var igår. Man tuggade och tuggade, blåste bubbla på bubbla. Idag tog jag ner den blå lådan med stjärnor på från min bokhylla. När man lyfter på locket välkomnas man av en samling tuggummipapper. I min ljuva ungdom hade jag tydligen sparat några (?) som minne. Idag räknade jag dem. Inte mindre än 219 minnen. Det blev inga 219 nostalgitrippar, men nog kastade sig en hel del dolda minnen fram i rampljuset. Glada över att bli fria från allt damm.  

Saknar dock de där sura eländena man sög på och som gjorde tungan grön. Patroner tror jag att de hette. Finns de kvar? Ska kolla det nästa gång jag är ute i en kiosk och spatserar. Kanske skulle man ta sig en sådan och låta sig försvinna in i dåtiden för en minut eller två…

Nej, nog om tuggummipapper och förnimmelser. Nu. Påsk. Ägg. Värmland. Farfar och Mormor – i röd brum here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar